Mindtunes i co z tego będzie?

Dwa dni temu w czytniku przeleciał mi przed oczyma następujący film:

Szybko rzuciłem okiem na opis. Skaner EEG oraz MaxMSP i Ableton. Taki zestaw oprogramowania pozwala na przekształcenie fal delta, teta, alfa i beta na fale dźwiękowe. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia, na których Lisa Park siedzi w otoczeniu mis głośników. W sumie to nic nowego, gdyż takie eksperymenty miały miejsce już w 1965 roku.

Pewnie bym o tym zapomniał, misy zakurzone by zostały cyfrowym pyłem wiadomości, gdyby nie to, że dzisiaj znalazłem kolejny film, który na swój sposób jest z poprzednim związany. Ta sama tematyka, bardzo podobne podejście czyli muzyka plus technologia. O ile w przypadku projektu Lisy Park znajdowałem „swoje brzmienia”, o tyle w drugiej historii zdecydowanie nie. Cóż, nie ukrywam, nie jestem fanem gatunku z poniższego filmu, ale nie o to w tym przypadku chodzi. To co zobaczyłem jest absolutnie niesamowite. Cały projekt. Jego potencjał.

Obejrzyjcie.

A następnie wygospodarujcie kilkanaście kolejnych minut by zapoznać się z materiałami udostępnionymi na kanale SmirnoffEurope. Oczywiście z tymi związanymi z projektem „Mindtunes”.

Dla mnie to świetna idea i realizacja. Nie wolna od błędów i problemów. Jeszcze kilka lat i w ten sposób będzie można tworzyć nie tylko muzykę, a zdecydowanie więcej.

Skomentuj

