Co Pan robi tym telefonem?

Animuję, wypada odpowiedzieć. Ale do rzeczy.

Rynek reklamowy nie przewiduje spokoju. Spokój to jego wróg, gdyż więcej i głośniej to jedna z jego dewiz. Jako producent starasz się dostarczyć co i rusz świeżej karmy, a jako konsument co i rusz masz napychany brzuch. Dlatego też rzadko kiedy interesująca w reklamie jest prawda. Przecież ona nikogo nie interesuje, w ramach niepisanej, a od lat przyjętej, umowy.

Kilka dni temu w oko wpadła mi jedna z reklam telefonu, tym razem jest to reklama Nokii i jej nowego telefonu (pół roku temu). Model i data tak naprawdę są nieistotne, chodzi o fakt przyłapania koncernu na „delikatnej” manipulacji odnośnie możliwości telefonu, a raczej aparatu i systemu stabilizacji obrazu. Wywołała ona wówczas (zamierzony) szum w sieci, choć to banalny film jakich wiele – instantgramowe kolorki, sielanka. No i pokaz możliwości wspomnianego algorytmu. Świetnie. Czysto i stabilnie. Jak wspomniałem, dla mnie film jakich wiele.

Oczywiście, jak zawsze nie zatrzymałem się na tym jednym filmie, oczywiście musiałem kliknąć dalej/głębiej. Jak się okazuje Nokia potrafi zrobić coś więcej. Wystąpić krok dalej, co prawda nie śledzę profili innych producentów telefonów, ale nie spotkałem się z czymś tak niebanalnym, jednocześnie będącym tak oczywistym rozwiązaniem. I to wszystko ponad rok temu. I to wszystko gdy przede wszystkim liczą się piksele i herze. Tylko dla kogo?
Mnie się spodobało to, co zobaczyłem. Tradycyjne już polecam pełen ekran.

To jednak nie powyższy film jest najważniejszy. Chęć podzielenia się z Wami moim znaleziskiem pojawiła się po obejrzeniu filmu typu „making off”. Oto on:

Czy coś dodawać? Może tylko szkoda by film przepadł wśród masy innych hipsterskich filmików. Z technicznego punktu widzenia interesuje mnie komunikacja i zarządzanie aparatmi (Nokia i Mac – w końcu klawikord makowy, a Nokia raczej Windowsem stoi).

Chylę czoła przed rybakiem i resztą ekipy „Największej animacji świata”.

Skomentuj

