Taniec

Od pewnego czasu zmagam się z nowym wyzwaniem jakim jest przygotowanie muzyki do spektaklu. Czas upływa, szkice i notatki są. Powstały pierwsze zaakceptowane nagrania. W zasadzie nie ma dnia bym nie zadawał sobie prostego pytania – Jak rozumieć taniec?

Trudność tego projektu polega nie tylko na tym że mam przygotować muzykę. Okazuje się że muzyka ma jednocześnie tworzyć spektakl. Nie nie jako element. W tym przypadku choreografia powstaje niemal równolegle z muzyką. Wysyłam pliki, w zamian otrzymuję nagrania wideo z prób. I tak dalej, i tak dalej.

Do tej pory wszelkie moje projekty dźwiękowe (poza Wnętrzem), realizowałem opierając się na mglistym obrazie efektu jaki oczekuję. Za każdym razem gdy siadałem do pracy miałem majaczący w oddali punkt do którego dążyłem. Czasem mi się to udawało, czasem zaskakiwałem sam siebie efektem.

Tym razem jestem ciekaw efektu jak nigdy przedtem. Tym razem dochodzi presja terminów. Zupełnie nowa sytuacja.

Ilustracje pochodzą z projektu Filipa Chudzińskiego Synchronous Object, który w pewien sposób oddaje naturę moich rozmyślań, a z pewnością sprowokował mnie do publikacji tej notatki.

Skomentuj

