Euchrid żyje!

„Gdy oślica ujrzała anioła” Nicka Cave’a to pozycja dosyć wysoka w moim prywatnym, wyimaginowanym rankingu. Pozycja na tyle silna, że nie sięgnąłem ponownie po jej treść. Pewne obrazy tkwią pod powiekami, pewne uciekły w głąb czaszki. Pewne jest to że mam swój odciśnięty, odciągnięty, tłusty ślad po jej lekturze.

Co jakiś czas nasłuchiwałem czy nie znalazł się śmiałek chcący przenieść świat Ukulitan na ekran. Z biegiem czasu stawało się dla mnie oczywistym, że takie dzieło będzie zderzone z solidnym widmem mej wyobraźni. Normalna sytuacja. W końcu przestałem.

W życiu nie przypuszczałem jednak że znajdę fragment prozy Cave’a w rzeczywistym świecie! Psia Czaszka istnieje! To nie żart.
Zresztą, po co opowiadać, wystarczy spojrzeć.

Powstawała od 1989 roku w Texasie, pochłonęła około 60 ton „wszystkiego” i wzniosła się na wysokość 33 metrów. Dwa lata temu wspomniał o niej The Wall Street Journal.

Owszem, nikt nie mówi o niej Psia Czaszka, brak jej mroku, krwi i samego Euchrida, ale…
Polecam oderwać się na 6 minut, by zobaczyć dokumentalną impresję na ten temat.

The Junk King from Evan Burns on Vimeo.

Trop via Colossal.
Skomentuj

