Carolyn Carlson – Double Vision

Double Vision

Po skończeniu pewnego zlecenia, siedzieliśmy ze zleceniodawcą i dyskutowaliśmy. Tematy kręciły się nieustannie wokół tego jak by można było przygotować pokaz, jakie można projekty powołać, i skąd brać czas i środki na nie. W pewnym momencie Krzysiek wstał, poszeperał w płytach i mówiąc: „to jest w Twoim klimacie”, uruchomił promocyjne DVD Carolyn Carlson. Obejrzałem krótkie promujące klipy, pocięte i przemontowane, dające pewien obraz tego co można odczuć i zobaczyć w trakcie pokazu. To co zobaczyłem zapiera dech w piersiach. Po prostu „odpadłem”, jeszcze po powrocie kilkukrotnie obejrzałem materiał (dzięki Krzysiu że go zgrałeś). Balet jakoś do tej pory nie robił na mnie większego wrażenia, jednak połączenie sił tańca współczesnego i multimedialnej oprawy wraz ze ciekawą muzyką robi jednak wrażenie. Właśnie w tym widzę siłę Carolyn Carlson, która według mnie fantastycznie żongluje trzema dyscyplinami. Jest to bardzo efektowne, ale nie „za bardzo”, nie jest to tani chwyt o co nie trudno. Jest to po prost kawał dobrej Sztuki.

Na koniec mały zgrzyt. Była przeogromna szansa by w trakcie Dialogu Czterech Kultur (nad którym nie chce mi się nawet pastwić – stąd przemilczenie samej imprezy) Carolyn Carlson się pojawiła ze swoimi przedstawieniami. Niestety, jedna z osób kerownyków, doszła do wniosku że jest to sztuka zbyt wydumana. Oczywiście że tak, Ci którzy mieli nieprzyjemność zobaczyć prezentacje na ulicy Piotrkowskiej, dojdą do takich samych wniosków – w porównaniu do tego co było, to rzeczywiście zbyt wydumane! Łódź kulturalną stolicą Europy? Hyhyhyhyh – wolne żarty.

Niestety You Tube jakoś na złość nie chce pokazać materiału który miałem okazję ujrzeć na ekranie. Czekam sam na możliwość poznania podczas przedstawienia. Jeśli ktoś będzie miał okazję zobaczyć zespół Carolyn Carlson – gorąco polecam. W tym miejscu okruszki do zobaczenia.

One comment

  1. d. · Październik 8, 2007

    rzeczywiście, ma w sobie moc, choć nędzny skrawek tego, o czym piszesz, widziałam. i muzyki brak :/

Skomentuj

