nowe doznanie dzwiękowe

brajan

Zupełnie przypadkowo w poniedziałek w domu znalazła się płyta tego Pana – o wdzięcznym tytule – „Boys & Girls”. Do tego dnia znałem go jedynie ze zdjęć, kilku teledysków. Kilka kawałków usłyszałem w nocy z niedzieli na poniedziałek, będąc w stanie rozchwianym. Bałem się pierwszego przesłuchania będąc stabilnym. Do tego gdzieś w potylicy pobrzmiewała recenzja jego najnowszej płyty

TO, jakby nie było, Bryan Ferry. Król retro-szyku, mistrz glamour-grania. Człowiek charyzma. Niedościgniony wzór dla brytyjskich dzieciaków, które dziś biorą się za robienie błyskotliwego, artystowskiego popu. Obiekt kultu, w zawodach o tytuł ikony lat 70. przegrywa tylko z Bowie’em”

No i dobrze pomyślałem sobie. Zmierzyłem się z Talk Talk, z Gabrielem, Sylvianem (a więc jak to się kiedyś mówiło – drętwotami), na dysku są albumy Suede. Mogę i Bryana poznać. Płyta przepłynęła przez głośniki trzy razy. Niby nic wielkiego, głos owszem, ciekawy, ale muzycznie jakoś bez zachwytów, ale im dalej, im więcej dźwięku tym trudniej mi przestać myśleć. Wiele elementów kojarzących się typowo z latami 80. jak brzmienie perkusji, smyków. Można wsłuchać się w „drugie dno” brzmieniowe. A kto pomagał płytę nagrać? Tony Levin, Mark Knopfler, David Gilmour i inni.
Dużym plusem niektórych płyt z okresu przed cyfrowego nośnika, jest czas trwania – w tym przypadku 38 min. I to jest akurat to, lekki niedosyt pozostaje. Dla samego głosu Pana Bryana warto posłuchać tego albumu, „Don’t Stop The Dance” czy „Slave To Love” okażą się doskonale znanymi utwormi, a „Boys And Girls” nawet zaskoczy (bez przesady oczywiście z tym zaskoczeniem ;)). Płyta niezobowiązująca, ale u mnie na dysku już pozostanie. Po prostu dobry pop, jakiego obecnie się nie produkuje.

Skomentuj

