"Mam bardzo często poczucie"

Jan Klata dramaturg, trzydzieści kilka lat,(WO 371)

” Masz problem z poczuciem własnej wartości?
~ Mam bardzo często poczucie, że nie jestem dobrym człowiekiem. W takim ludzkim sensie. Rozumiesz?
Czasem myślę sobie, że jestem niedobrym mężem, ojcem, synem, człowiekiem. Bo można zrobić lepiej, można nie ranić ludzi.[…] Powiem tylko, że myślę, że to niezadowolenie z siebie jest bardzo dobre. Że to jest najważniejsza rzecz, którą ludzie na Zachodzie stracili, a u nas jeszcze nie.
Mam na myśli poczucie grzechu. Strasznie niemodne słowo, ale bardzo potrzebne w życiu. Takie poczucie napędza do życia. Bez niego traci się siły witalne.”

4 comments

  1. Anonymous · Maj 31, 2006

    raczej sie nie zgadzam — „ludzie na zachodzie”. uwielbiam takie uogolnienia;-/ bardzo mozliwe ze sie wsciekam bez sensu, bo biore cytat ‚po wierzchu’…ale moze nie, wszyscysmy tacy zakompleksieni, wschod wobec zachodu, zachod wobec wschodu. tylko pingwiny na antarktyce maja odpowiednia perspektywe
    k.

  2. microust · Czerwiec 1, 2006

    a ja sie zastanawiam, obserwuje bezrefleksyjnosc rowniez i u nas. zadowolenie absolutnie ze wszystkiego. to moze byc jakies uogolnienie, jednak nie jest one bezpodstawne.
    a w tym cytacie dostrzegam raczej duala – prosze bardzo, o to ja jestem zadowolony z mojego niezadowolenia, bo inni tego nie czuja.

  3. Anonymous · Czerwiec 1, 2006

    no wlasnie
    k.

  4. grafoman · Czerwiec 2, 2006

    Poczucie grzechu… Może właśnie ono buduje nas, określa. Bez odrobiny wątpliwości bylibyśmy tacy, kurwa, puści i zadufani.

Skomentuj

